Epistler omkring Thelema

Liber CCC

 
   
 

KHABS AM PEKHT

 

(Lys i Udstrækning)

A..A.. Publikation i Klasse E

Et Epistel af Therion en Magus 9o = 2 af A..A.. til Hans Søn, en Instruktion der er af allerstørste vigtighed, angående de midler der bør tages i anvendelse for at udstrække Loven Thelemas Herredømme over hele verden.

A..A.. Publikation i Klasse E

Imprimatur:
93  10o = 1¨

Pro Coll. Summ. 

666 9o = 2¨
777 8o = 3¨
=
D.D.S. 7o = 4¨

Pro Coll. Int.

O.M. 7o = 4¨
O.S.V.  6o = 5¨
Parzival 5 = 6¨
V.N. Praemonstrator

Pro Coll. Ext.

P.

Imperator

Achad

Cancellarius

LIBER CCC
KHABS AM PEKH
Lys i udstrækning

Søn,

Gør hvad du vil skal være hele Loven

Lad for det første din opmærksomhed blive rettet mod denne planet, hvordan Horus Tidsalderen manifesteres af den Universelle Krig. Dette er det første store og direkte resultat af Gudernes Jævndøgn og er forberedelsen af menneskenes hjerter på modtagelsen af Loven.

Lad os påminde dig om at dette er en magisk formular af kosmisk format, og at den er givet i nøjagtig detalje i legenden om det Gyldne Skin.

Jason, som i denne historie repræsenterer Dyret, udruster først et skib ledet af Visdom eller Athene, og dette er hans aspiration til det Store Arbejde. I selskab med mange helte, kommer han til Skindets sted, men de kan ikke gøre noget før Medea, Skarlagenkvinden, giver ham en drik af mælk & honning: "forgiftet med døsighed, Søvnig med valmue og hvid nyserod" til dragen. Så er Jason i stand til at undertvinge tyrene, hellige for Osiris og symbolske for hans Æon og for den Magiske Formular for Selv-Offer. Med disse pløjer han verdens marker og sår deri "de frygtelige smertens tænder, Cademisk Lager af Thebes' gamle elendighed," hvilket henviser til en hvis magisk formular fremført af Dyret, som er velkendt for dig, men uegnet for de profane, og derfor ikke videre indikeret på dette sted. Fra denne sæd sprang bevæbnede mænd til live; men i stedet for at angribe Ham: "slår fælles vanvid Soldaterne sanseløse, og stor forbitrelse invaderer Deres vredes hjerter og arm i arm Faldt de stille over hinanden. Og dræbte, og dræbte.". Men nu hvor Dragen sover, kan vi træde stille forbi ham, og "sønderhugge grenene på den Trylleeg, med et stærkt tag rive det Gyldne Skind ned.".

Lad os blot huske ikke at gentage Jasons fejl og modstå Ares, som er Horus i hans krigeriske humør, som vogter det, så at Han ikke også slår os med vanvid. Nej! men lad alt blive gjort til Ra-Hoor-Khuit's ære og til oprettelsen af Hans perfekte kongedømme!

Nu, O min søn, ved du at det ere Vor vilje at oprette dette Arbejde, og derved fuldstændigt udføre det som Vi bliver kommanderet i Lovens Bog: "Hjælp mig, o krigsherre af Theben, med min afsløring foran menneskenes børn.". - og det er Din Vilje, manifestere dig som du har i Malkuths sfære, den materielle verden, at gøre netop dette på en endnu mere umiddelbar og praktisk måde, end hvad der naturligt ville appellere til en, hvis manifestation er i Jupiters Himmel. Så derfor svarer Vi nu Din sønnelige bøn, som beder gode råd af Os med hensyn til hvilke forholdsregler der bør tages, for at udstrække Thelemas Lov til hele verden.

Ret derfor nu ganske nøje din opmærksomhed på Lovens Bog selv. I Den finder vi en absolut livsregel og klar instruktion i enhver nødsituation, der måtte forekomme. Hvilke er da Dens egne instruktioner for spiringen af Den Ubeskrivelige Sæd? Bemærk, beder jeg dig, den tillid med hvilken vi kan gå videre. "De skal samle mine børn sammen i deres fold: de skal bringe stjernernes herlighed ind i menneskenes hjerter.". De "skal"; der er ingen tvivl. Derfor tvivl ikke, men slå til med al din styrke. Bemærk også, beder jeg dig, dette ord: "Loven er for alle!". Derfor skal du ikke 'udvælge egnede personer' i din verdslige visdom; præk Loven åbent for alle mennesker. Af Vor erfaring har Vi fundet at de mest usandsynlige midler har produceret de bedste resultater; og faktisk er det næsten definitionen på en sand Magisk Formular at måderne bør være upassende, rationelt talt, for det foreslåede endemål. Bemærk, beder jeg dig, at Vi er bundet til at lære fra os. "Han skal undervise, men han kan gøre prøvelserne strenge.". Dette henviser dog, som det er indlysende fra sammenhængen, til den nye Magiks teknik, "mantraerne og besværgelserne, obeahen og wangaen, stavens arbejde og sværdets arbejde."

Bemærk, beder jeg dig, instruktionerne i CCXX I:41-44, 51, 61, 63 etc. hvilket Vi har uddybet i Vor traktat "Frihedens Lov", og i private breve til dig og til andre. Den åbenlyse forkyndelse af denne Lov, og udøvelsen af disse forordninger, vil rejse diskussion og fjendskab, og vil således placere dig på en talerstol hvorfra du monne tale til folket.

Bemærk beder jeg dig, denne vejledning: "Husk alle I at eksistens er ren fryd; at alle sorgerne kun er som skygger; de går over & er forbi; men der er det som forbliver.". For denne doktrin skal støtte mange. Ligeledes er der dette ord: "De skal glædes, vore udvalgte: hvo som sørger er ikke af os. Skønhed og styrke, boblende latter og lækker længsel, kraft og ild, er af os." Sandelig, på alle måder kan du udtrykke vor Lovs fryd; næ, for du skal flyde over med fryden derfra, og ikke have brug for ord. Det ville endvidere være frækt og kedeligt igen at henlede din opmærksomhed på alle de passager som du kender så godt. Bemærk, venligst, at hvad angår direkte instruktioner er der nok. Betænk denne passage: "Vælg Eder en ø! Befæst den! Omdyng den med krigsmaskineri! Jeg vil give jer en krigsmaskine. Med den skal I afskrække folkeslagene; og ingen skal stå foran jer. På lur! I ly! På dem! dette er Loven for Erobringens Slag: således skal min tilbedelse være omkring mit skjulte hus.". Den sidste sætning antyder at øen kan være Storbritannien, med dets Miner og Tanks; og det er bemærkelsesværdigt at en hvis broder forpligtet til A..A.. er i det mest hemmelige af Englands KrigsRåd i denne time. Men det er muligt at alle disse instruktioner henviser til en senere tid hvor vor Lov, administreret af en sådan slags orden som O.T.O. der beskæftiger sig med timelige affærer, har vægt i verdens råd, og bliver udfordret af hedningerne og af de som følger de faldne guder og halvguder.

Bemærk, venligst, den praktiske metode ved hvilken modstand kan overvindes givet i CCXX III:23-26. Men det er ikke Vort umiddelbare formål i denne epistel. Bemærk, venligst, instruktionerne i det 38. og 39. vers i det Tredie Kapitel i Lovens Bog. Det må citeres fuldt ud:

"Således at dit lys er i mig; & dets røde flamme er som et sværd i min hånd til at fremme din orden."

Det vil sige, Guden selv blusser med Dyrets Lys, og vil selv fremme den orden, gennem ilden (som måske betyder geniet) fra Dyret.

"Der er en skjult dør som jeg vil lave for at sikre din adgang til alle verdenshjørnerne, (disse er tilbedelserne, som du har skrevet), som det er sagt:

Lyset er mit; dets stråler fortærer 
mig: jeg har skabt en skjult dør
ind i huset for Ra og Tum,
af Khephra og af Ahathor.
Jeg er din Thebaner, O Mentu,
Profeten Ankh-af-na-khonsu!

Ved Bes-na-Maut slår jeg mit bryst;
ved vise Ta-Nech væver jeg min fortryllelse.
Vis din stjernepragt, O Nuit
Byd mig at dvæle i dit Hus,
O vingede slange af lys, Hadit!
Forbliv hos mig, Ra-Hoor-Khuit!

I kommentaren i 'The Equinox' I. VII bliver denne passage rent faktisk ignoreret. Det er muligt at denne "skjulte dør" henviser til de fire mænd og de fire kvinder omtalt senere i "Pariserarbejdet", eller der menes måske barnet forudsagt andetsteds, eller en slags skjult forberedelse af menneskenes hjerter. Det er vanskeligt at afgøre et sådant punkt, men vi kan være sikre på at begivenheden vil vise at den nøjagtige ordlyd blev afskygget således for at bevise os den absolutte forudviden hos Den Mest Hellige Engel, som ytrede Bogen.

Bemærk, beder jeg dig, endvidere, i vers 39, hvordan sagen skrider frem:

"Alt dette" (Lovens Bog selv) "og en bog til at forklare hvordan du kom hertil" (en slags dagbog som den i 'Kong Solomons Tempel'). "og en gengivelse af dette blæk og papir for altid" (ved en art mekanisk proces, formentligt med en slags papir mage til den anvendte)

                   "- for i den er ordet skjult & ikke kun på engelsk - "

(Sammenlign CCXX. III:47 & 73). Hemmeligheden er stadig en hemmelighed for Os..

"og dit comment til denne Lovens Bog skal blive trykt smukt med rødt blæk og sort på smukt håndlavet papir;" (forklarer teksten "for at undgå vanvid" som det siges ovenfor CCXX I.36)

"og til hver mand og kvinde som du møder, om det blot er for at spise eller at drikke med dem, er det om at give Loven. Så skal de måske forblive i denne lykke eller ej; der er ingen forskelle. Gør dette hurtigt!".

Fra dette er det indlysende at et bind må forberedes som beskrevet - Part iv af Bog 4 skulle opfylde dette formål - og at denne bog skal distribueres viden om, faktisk til enhver med hvem man kommer i socialt samvær..

Vi skal ikke lægge til denne gave ved at prædike eller sådan noget. De kan tage det eller lade være.

Bemærk, venligst, vers 41 af dette kapitel:

"Opret i din Kaaba et skrive-hus: alt må gøres godt og med forretningsmaner.".

Dette er virkeligt meget klar instruktion. Der skal være en moderne centraliseret forretningsorganisation i Kaabaen - som, formener Vi, ikke betyder Boleskine, men et hvilket som helst passende hovedkontor.

Bemærk, venligst, i vers 42 af dette kapitel påbudet:

"Succes er dit bevis: diskuter ikke: omvend ikke: tal ikke overmeget!".

Dette er ikke nogen spærring for en forklaring af Loven. Vi kan hjælpe mennesker til at slå deres egne lænker af; men de der foretrækker slaveri må tillades at gøre således. "slaverne skal tjene.". Lovens fortræffelighed må vises ved dens resultater for dem som accepterer den. Når mennesker ser os som Hadits eneboere beskrevet i CCXX II:24 vil de beslutte sig til at kappes med vor fryd.

Bemærk, venligst, at hele implikationen af kapitel, at før eller siden skal vi bryde slaverne af slavegudernes magt ved faktisk at kæmpe. Ultimativt må Frihed stole på sværdet. Det er umuligt i denne epistel at behandle de enorme problemer involveret i dette spørgsmål; og de må afgøres i overensstemmelse med Loven af de der er ved magt i Ordenen, når tiden kommer. Du vil bemærke at Vi haver skrevet dig til mere som et medlem af O.T.O., end i din egenskab som en fra A..A.., ikke fra O.T.O.. Denne Orden er blot den første af de store religiøse organisationer til at accepterer denne Lov officielt, og hele dens ritual er blevet gennemset og genskabt i overensstemmelse med denne beslutning. Nå men, idet vi forlader Lovens Bog, bemærk, venligst, de følgende yderligere forslag til at udstrække Loven Thelemas Herredømme over hele verden.

  1. Alle de som har accepteret Loven burde udsige det samme i daglig omgang: "Gør hvad du vil skal være hele Loven" skal være den ufravigelige hilseform. Disse ord, især i tilfælde med fremmede, bør udtales med en klar, fast og velartikuleret stemme, med øjnene frimodigt fikseret på bæreren. - Hvis den anden er en af vore, lad ham svare: "Kærlighed er loven, kærlighed under vilje.". Den sidstnævnte sætning skal også bruges som farvelhilsen. I skrift, overalt hvor hilsen er almindelig, bør det være som ovenfor, begyndelse: "Gør hvad du vil skal være hele Loven", og afslutning: "Kærlighed er loven, kærlighed under vilje.".
  2. Offentlige møder bør afholdes så ofte som det er passende, og der bør Loven blive læst og forklaret.
  3. De specielle traktater skrevet af Os, eller autoriseret af Os, bør distribueres til alle personer med hvilke de som har accepteret Loven, måtte være i kontakt.
  4. Afhængigt af oprettelsen af andre, Universiteter og Skoler for Thelema, bør studieværk og lærestole og sådant skaffes i eksisterende Skoler og Universiteter, således er det generelle studie af Vore skrifter, og af de der er autoriseret af Os, som hørende til den Nye Tidsalder, sikres.
  5. Alle børn og unge mennesker, om end de måske ikke er i stand til at forstå de mere ophøjede himle i vort horoskop, kan altid lærer at styre deres liv i overensstemmelse med Loven. Ingen anstrengelse bør spares for at bringe dem denne emancipation. Elendigheder påført børn ved udførelsen af slavegudernes lov var, kan man sige, primum mobile i Vor første aspiration til at styrte den Gamle Lov.
  6. Ved alle slags metoder skal alle konstant stræbe efter at forøge O.T.O.'s Hovedkontors magt og frihed; for derved vil der opstå effektivitet i forkyndelsen af Loven. Specifikke instruktioner for udbredelsen af O.T.O. er givet i en anden epistel. Konstant udøvelse af disse anbefalinger vil udvikle kunnen i ham eller hende som praktiserer, så at nye ideer og planer til stadighed vil blive udviklet.

Yderligere er det ret; at hver og en binder sig selv med en Magisk Ed, at han således kan gøre frihed perfekt selv med et bånd, som det er behørigt skrevet i Liber III. Amen.

Nu, søn, bemærk, venligst, i hvilket hus Vi skriver disse ord. For det er en lille hytte, rød og grøn, ved vestbredden af en stor sø, og den er skjult i skovene. Mennesket er, derfor, i strid med Træ og Vand; og idet han er en magiker tænker han ved Sig selv; at tage en af disse fjender, Træ, som både er effekten af og grunden til dette overmål af Vand, og vil tvinge det til at slås for Ham imod den anden. Hvad da gøre han? Tjo, Han tager til Sig Mars' Jern, en Økse og en Sav og en Kile og en Kniv, og Han dele Træ mod sig selv dermed, hugger ham i mange små stykker, så at han ikke længere har nogen styrke mod hans vilje. Godt; så tage han Ilden fra vor Fader Solen, og sætte den direkte i kampformation imod det Vand ved hjælp af Hans hær af Træ, som han have erobret og tilhugget, idet han bygger det op til en fylking ligesom en Kube, der er den ædleste af alle solide legemer; idet den er Billedet på den Hellige Fallos Selv, og kombinere i Sig selv den Lige Linie og Cirklen. Således, søn, handle Han; og Ilden tænder Træet, og heden derfra drive Vandet langt væk. Dog dette Vand er en snedig modstander, og Han styrke Træ imod Ild ved at befrugte ham med meget af sin egen substans, som var det ved spioner i en allierets udsigtstårn som ikke bliver fuldstændigt stolet på. Nå men hvad må Magikeren da så gøre? Han må først udvise Vand fuldstændigt fra Træ ved at påkalde Ilden fra Solen vor Fader. Det vil sige, uden inspirationen fra den Mest Høje og Hellige kunne selv Vi ikke gøre noget som helst. Så, søn, begynde Magikeren at sætte sin Ild til det småtskårne, tørre træ, og det antænder Træet af middelstørrelse, og når det brænder klart, bliver de store stammer endeligt alligevel antændt, omend de er fuldstændigt grønne.

Nu, søn, hør denne Vor irettesættelse, og lån din forståelses øre til denne parabel om denne Magik.

Vi have til hele Begyndelsen af Vort Arbejde, hyldest være evigt til Hans Hellige Navn, Ilden fra vor Fader Solen. Inspirationen er vor, og vor er Thelemas Lov som skal sætte verden i flammer. Og Vi har mange små tørre kviste, som antænder hurtigt og brænder hurtigt igennem, idet de efterlader det større Træ uantændt. Og de store stammer, menneskehedens masser, er altid med os. Men vort faktiske behov er det middelstore brændeknipper der på den ene side let antændes af det mindre Træ, og på den anden holder ud indtil de store stammer brænder.

(Se hvor trist det er, sige Thots Abe, at en er så hellig, at han ikke kan omhugge et træ og koge sin føde uden at udarbejde en lang og kedelig Morale derover!)

Lad denne epistel blive kopieret og spredt blandt alle de der har accepteret Thelemas Lov. Modtag nu Vor faderlige velsignelse: den Alt-Fødendes Velsignelse være over dig.

Kærlighed er loven, kærlighed under vilje

Therion 9o = 2 A..A... Givet under Vor hånd og segl denne dag i an XII, idet Solen vor Fader er i 12o42'2'' udi Løvens Tegn, og Månen i 25o39'11'' i tegnet Vægten, fra Jonglørens Hus, det vil sige ved Lake Pasquaney i Staten New Hampshire.

[TOP]