De 12 HelligSkrifter givet profeten af den smukke Stjerne

Liber B vel Magi

Publikation i Klasse A Imprimatur: N. Fra A..A..

00

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

Liber B vel Magi

00.                En er Mageren: tvende Hans kræfter; fire Hans våben. Disse er Uretfærdighedens Syv Ånder; syv onde gribbe. Således er Magerens kunst og håndværk kun illusion. Hvordan skal Han ødelægge Sig Selv?

0.                  Dog har Mageren magt over Moderen både direkte og gennem Kærlighed. Og Mageren er Kærlighed og sammenbinder Dette og Hint i Sin Besværgelse.

1.                  I begyndelsen taler Mageren Sandhed, og sender Illusioner og Falskhed ud for at slavebinde sjælen. Dog deri ligger Frelsens Mysterium.

2.                  Ved sin Visdom skabte Han Verdenerne: Ordet, som er Gud, er intet andet end Ham.

3.                  Hvordan da skal han ende sin Tale med Stilhed? For Han er Tale.

4.                  Han er den Første og den Sidste. Hvordan skal han slutte med at tælle Sig Selv.

5.                  Ved en Mager gøres dette skrift kendt gennem en Magisters sind. Den ene taler klart, og den anden forstår; dog er Ordet Falskhed og Forståelsen mørke. Og dette udsagn gælder Om Al Sandhed.

6.                  Ikke desto mindre er det skrevet; for der er mørke tider, og dette er som en lampe deri.

7.                  Med Staven skaber Han.

8.                  Med Bægeret bevarer Han.

9.                  Med Dolken ødelægger Han.

10.                Med Mønten forløser Han.

11.                Hans våben fuldender hjulet; og på Hvilken Akse det drejer, ved Han ikke.

12.                Fra alle disse handlinger må Han afstå førend at Hans Grads forbandelse bliver løftet af Ham. Før Han opnår Det som eksisterer uden Form.

13.                Og hvis Han på dette tidspunkt er manifesteret på jord som et Menneske, og derfor er dette skrift, lad dette være Hans Metode, at Hans grads forbandelse og Hans opnåelsers byrde løftes fra Ham.

14.                Lad Ham passe på afholdelse fra handling. For Hans grads forbandelse er, at han skal tale Sandhed, at Falskheden deraf kan slavebinde menneskers sjæle. Lad ham derfor ytre denne uden Frygt, at Loven kan blive opfyldt. Og i overensstemmelse med Hans Oprindelige Natur vil denne lov blive udformet, så at den ene måske forkynder blidhed og stilhed, idet han er Hindu; og en anden strenghed og kryberi, idet han er Jøde; og endnu en fyrighed og mandighed, idet han er Araber.
                    Men det emne berører Inkarnationens mysterium og skal ikke bekendtgøres her.

15.                En Magisters grad belærer nu om Sorgens Mysterium, og en Magers grad om Forvandlingens Mysterium, og graden Ipsissimus om Uselviskhedens Mysterium, som også bliver kaldt Pans Mysterium.

16.                Lad derfor Mageren betænke hver af dem på skift, og hæve dem til Uendelighedens højeste potens. Hvori Sorg er Glæde, og Forvandling er Stabilitet, og Uselviskhed er Selvet. For delenes samspil har ingen virkning på helheden. Og denne kontemplation skal fuldføres ikke ved simpel meditation - hvor meget mindre da ved fornuften? men ved den metode, som vil være blevet givet Ham ved indvielsen til Graden.

17.                Ved at følge nævnte metode vil det være nemt for Ham at forene denne treenighed fra dens elementer og yderligere af forene Sat-Chit-Ananda og Lys, Kærlighed, Liv, tre gange tre til ni som er en, i hvilken meditations succes vil være det, som først blev forvarslet til Ham i graden Prakticus (som afspejler Merkur i den laveste verden) i Liber XXVII, "Her er Intet under dens tre Former.".

18.                Og dette er Begyndelsen til Graden Ipsissimus, og af buddhisterne kaldes det for trancen Nerodha-Samapatti.

19.                Og ve, ve, ve, ja ve, og atter ve, ve, ve Ham op til syv gange, om Han ikke prædiker Sin lov til menneskerne!

20.                Og ve også Ham, som undslår sig Magergradens forbandelse og byrden ved Opnåelsen af den.

21.                Og måtte Bogen blive forseglet i ordet CHAOS, ja, lad Bogen blive forseglet.