Epistler omkring Thelema 

Libri Had & Nu

 Bøgerne om Hadit & Nuit

  Liber Had      Liber Nu  

Disse to små sammenhængende bøger udgør en samlet instruktion
i seriøst arbejde med "Liber Legis".
Henvisningerne går til denne bog,
Liber CCXX, 220, altså Lovens Bog.

Liber HAD SVB FIGVRA DLV

A..A.. Publikation i Klasse D
For Vindere af Prøven X
Imprimatur:

. . .
V.V.V.V.V. - - - -
N. Fra A ..A..
O.M. 7o = 4o

Liber HAD

000.             Dette er Bogen om Kulten af det Uendelige Indre.

00.               Aspiranten er Nuit. Nuit er rosens uendelige udstrækning; Hadit den uendelige sammentrækning i korset.

(V.V.V.V.V.'s Instruktion).

0.                  Lad først Aspiranten lære det Andet Kapitel af Lovens Bog udenad.

(V.V.V.V.V.'s Instruktion).

1.                  Tilbed dvs identificer dig selv med Nuit, som en legende flamme af blåt, alt-rørende alt gennemtrængende, hendes yndefulde hænder på den sorte jord, & hendes smidige krop krummet til kærlighed, netop sådan som hun er afbilledet på Åbenbarings Stélén.

Dette er den første Meditationsøvelse (CCXX I:26)

2.                  Lad ham endvidere identificere sig selv med Nuits hjerte, hvis ekstase er i hendes børns, og hendes glæde er at se deres glæde, som sige: Jeg elsker Eder! Jeg længes efter Eder! Bleg eller purpur, tilsløret eller vellystig, jeg som er al nydelse og purpur, og drukkenskab af den inderste sans, begærer dig. Tag vingerne på, og rejs den sammenrullede glans inden i Eder: kom til mig! ... Syng henrykkelsens kærlighedssang til mig! Brænd til mig parfumer! Bær til mig juveler. Drik til mig for jeg elsker dig! Jeg elsker dig! Jeg er Solnedgangens datter med de blå øjenlåg; jeg er den nøgne stråleglans i den vellystige nattehimmel. Til mig! Til mig!

Dette er den anden Meditationsøvelse (CCXX I:13, 61, 63, 64)

3.                  Lad Aspiranten bringe sig selv til at opfatte Hadit som et ikke udstrakt punkt klædt i uudsigeligt Lys. Og lad ham tage sig i agt for ikke at blive blændet af det Lys.

Dette er den første Intelligensøvelse (CCXX II:2)

4.                  Lad Aspiranten bruge sig selv til at opfatte Hadit som det allestedsnærværende center i hver tænkbar sfære.

Dette er den anden Intelligensøvelse (CCXX II:3)

5.                  Lad Aspiranten bringe sig selv til at opfatte Hadit som sjælen i hvert menneske, og i hver stjerne, og sammenfatte dette i sin forståelse med Ordet (CCXX I:2): "Hver man og hver kvinde er en stjerne." Lad dette tankebillede være Livet, og giveren af Liv og lad ham indse at derfor er kundskab om Hadit, kundskab om død.

Dette er den tredie Intelligensøvelse (CCXX II:6)

6.                  Lad Aspiranten bringe sig selv til at opfatte Hadit som Magikeren eller Illusionsskaberen, og Eksorcisten eller Illusionsbryderen, under billedet af Hjulets aksel, og terningen i cirklen. Også som Bevægelsens Universelle Sjæl.

(Denne opfattelse harmoniserer Thoth og Harpokrates på en meget fuldstændig og mirakuløs måde. Thoth er Magikeren i Tarot (se Liber 418) og det Universelle Kviksølv; Harpokrates både Typhons ødelægger og det spæde Barn i Lotussen. Bemærk at "Ibis stillingen" formulerer denne opfattelse på det mest akkurate. - Ed.)

Dette er den fjerde Intelligensøvelse (CCXX II:7)

7.                  Lad Aspiranten bringe sig selv til at opfatte Hadit som det fuldkomne, som er Ikke, og til at løse mysteriet om Hadits numre og hans bestanddele ved sin rette Opfindsomhed.

Dette er den femte Intelligensøvelse (CCXX II:15, 16)

8.                  Lad Aspiranten med en holdning som en stor Konge, udrydde og ødelægge uden nåde, alle ting i sig selv og sine omgivelser som er svage, skidne eller sygelige eller på anden vis uværdige. Og lad ham være fremtrædende stolt og glad.

Dette er den første Etikøvelse (CCXX II:18, 19, 20, 21)

9.                  Lad Aspiranten bringe sig selv til at opfatte Hadit som Slangen der giver Kundskab & Begejstring og blændende pragt, og ægger menneskers hjerter med drukkenskab. Denne slange er blå og guld; dens øjne er røde, og dens stråleglimt grønne og purpur.
(Det vil sige, som den mest ophøjede form for Slangen Kundalini.).

Dette er den sjette Intelligensøvelse (CCXX II:22, 50, 51)

10.               Lad ham endvidere identificere sig selv med denne Slange.

Dette er den tredie Meditationsøvelse (CCXX II:22)

11.               Lad Aspiranten tage vin og mærkeligelige stoffer, i overensstemmelse med sin erfaring og være beruset deraf.

Dette er den første øvelse i Magiks Kunst (CCXX II:22)

12.               Lad Aspiranten koncentrere sin bevidsthed i Korbue Korset sat op på Bjerget, og identificere sig selv med Det. Lad ham være vel var om forskellen mellem Dets egen sjæl, og den tanke som det lejlighedsvis vækker i hans eget sind.

Dette er den fjerde Meditationsøvelse, og som det vil fremgå, en sammenfatning og harmoni og absorption af Intelligensøvelserne (CCXX II:22)

13.               Lad Aspiranten bringe sig selv til at opfatte Hadit som Enheden der er det Negative. (Ain Elohim. - Ed.)

Dette er den syvende Intelligensøvelse (CCXX II:23)

14.               Lad Aspiranten leve et stærkt og smukt væsens liv, stolt og opstemt, fuld af foragt for og frygtelig overfor alt der er lavt og ledt.

Dette er den anden Etikøvelse (CCXX II:24, 25, 45-49, 52, 56-60)

15.               Lad Aspiranten bringe sig selv til at sammenfatte Hadit i overensstemmelse med dette 26. vers i det Andet Kapitel af Lovens Bog. Og dette vil være let for ham, hvis han har udført den Fjerde Meditationsøvelse vel.

Dette er den ottende Intelligensøvelse (CCXX II:26)

16.               Lad Aspiranten ødelægge Fornuft i sig selv i overensstemmelse med øvelserne i Liber CDLXXIV.

Dette er den femte Meditationsøvelse (CCXX II:27-33)

17.               Lad Aspiranten nøjagtigt overholde Festerne fastsat af A..A.., og udføre sådanne ritualer for elementerne som han måtte besidde, idet han påkalder dem nøjagtigt ved deres årstid.

Dette er den anden øvelse i Magiks Kunst (CCXX II:35-43)

18.               Lad Aspiranten bringe sig selv til at sammenfatte Hadit som et spædbarn i Åndens æg (Akasha. - Ed.) der er usynlig indenfor de 4 elementer.

Dette er den niende Intelligensøvelse (CCXX II:49)

19.               Aspiranten vil, sidende i sin Asana pludselig begynde at ånde mærkeligt, og det uden hans viljes Medvirken. Inspirationen vil blive forbundet med tanken om intens ophidselse og nydelse, endog til udmattelse; og Udåndingen blive meget hastig og kraftfyldt, som blev denne spænding pludseligt udløst.

Dette er den første og sidste Indikation på Tegnet på Begyndelsen af dette resultat (CCXX II:63)

20.               Et lys vil fremstå for Aspiranten, uventet vil Hadit rejse sig inden i ham og Nuit koncentrere Sig selv om ham udefra. Han vil blive overvældet og Forbindelsen mellem det Uendelige Ydre og det Uendelige Indre vil tage sted i hans sjæl, og den Ene blive genløst ind i Ingen.

Dette er den første Indikation på Resultatets Natur (CCXX II:61, 62, 64)

21.               Lad Aspiranten hærde sin krop ved alle midler i hans magt, og lad ham med lige så stor hast lutre alt hvad der er i ham til det sande ideal af Kongelighed. Dog, lad hans formel, som en Konges burde, være Overmål.

Dette er den tredie Etikøvelse (CCXX II:70, 71)

22.               For Aspiranten som lykkes med denne øvelse bliver resultatet ved med at forøges indtil dets klimaks i hans fysiske død til dens rette tid. Denne øvelse skulle dog forlænge livet.

Dette er den anden Indikation på Resultatets Natur (CCXX II:66, 72-74)

23.               Lad Adepten aspirere til udøvelse af Liber XI og prædike for menneskeheden.

Dette er den fjerde Etikøvelse (CCXX II:76)

24.               Lad Adepten tilbede Dyrets Navn, firevinklet, mystisk, vidunderligt, og navnet på Hans hus; og give velsignelse og tilbedelse til profeten af den smukke Stjerne.

Dette er den femte Etikøvelse (CCXX II:78, 79)

25.               Lad Aspiranten udvide sin bevidsthed til Nuits, og bringe den brusende indad. Det kan udføres ved at forestille sig at Himlene falder, og så ved at overføre bevidstheden til dem.

Dette er den sjette Meditationøvelse (V.V.V.V.V.'s Instruktion)

26.               Opsummering. Indledende forudsætninger.

Disse er de nødvendige besiddelser.

1. Vin og mærkelige stoffer.

27.               Opsummering fortsat. Indledende forudsætninger.

Dette er de nødvendige opfattelser.

1. Hadits natur (og Nuits, og relationerne dem imellem).

28.               Opsummering fortsat. Indledende forudsætninger.

Dette er meditationerne som det er nødvendigt at udføre.

1. Identifikation med Nuit, krop og ånd.
2. Tilbedelse af Nuit, og forening hed Hende.
3. Identifikation med Hadit som Slangen.
4. Identifikation med Hadit som Krucifikset.
5. Ødelæggelse af fornuft.
6. Himlenes Fald.

29.               Opsummering fortsat. Indledende forudsætninger.

Disse er de Etiske Øvelser som skal fuldføres.

1. Ødelæggelse af alt uværdigt i ens selv og ens omgivelser.
2. Livets, næsten voldsomme, fylde.

30.               Opsummering fortsat. Indledende forudsætninger.

Dette er de Magiske Kunster som skal udføres.

1. I løbet af forberedelserne, udfør Påkaldelserne af Elementerne.
2. Overhold festerne fastsat af A..A..

31.               Opsummering fortsat. Den Faktiske Øvelse.

1. Foranled den passende beruselse.
2. Som Nuit, træk dig selv sammen med uendelig kraft omkring Hadit.

32.               Opsummering fortsat. Resultaterne.

1. Besynderligt automatisk åndedræt begynder.
2. Et lys toner frem.
3. Samadhi på de to Uendeligheder inde i Aspiranten.
4. Intensivering af de 3 ved gentagelse.
5. Forlængelse af livet.
6. Døden bliver øvelsens klimaks.

33.               Opsummering afsluttet.

Dette er øvelserne der bør udføres som tegn på Taksigelse for succes.

1. Aspiration til Liber XI
2. At prædike THELEMA til menneskeheden.
3. Velsignelse og Tilbedelse af profeten af den smukke Stjerne.

Liber NV  SVB FIGVRA XI

A..A.. Publikation i Klasse D
For Vindere af Prøven X
Imprimatur:
. . .
V.V.V.V.V. - - - -
N. Fra A ..A..
O.M. 7o = 4o

LIBER NU

000.             Dette er bogen om Kulten af det Uendelige Ydre.

00.               Aspiranten er Hadit. Nuit er Rosens uendelige udstrækning; Hadit er den uendelige sammentrækning i Korset.

(V.V.V.V.V.'s Instruktion).

0.                  Lad først Aspiranten lære det Første Kapitel af Lovens Bog udenad.

(V.V.V.V.V.'s Instruktion).

1.                  Tilbed d.v.s. identificer dig selv med Khabs, det hemmelige Lys inden i Hjertet. Her inden i igen, uden udstrækning, er Hadit.

Dette er den første Meditationsøvelse (CCXX I:6, 21)

2.                  Tilbed og forstå kantskriften på Åbenbaringens Stélé.  

"Over det juvelbestrøede azurblå er
Nuit's nøgne pragt;
hun bøjer sig i ekstase for at kysse
de skjulte gløder i Hadit.".

Dette er den første Intelligensøvelse (CCXX I:14)

3.                  Undgå enhver handling af valg eller skelnen.

Dette er den første Etikøvelse (CCXX I:22)

4. Betænk om seks og halvtreds at 50:6=0.12

0 omkredsen, Nuit.
. centret, Hadit.
1 enheden som går frem, Ra-Hoor-Khuit.
2 illusionernes verden.
Nuit omfatter således Alle i Ingen.
Endvidere 50+6=56=5+6=11, nøglen til alle Ritualer.
Og 50*6=300 Det Indre Barns Ånd.
XXX (Bemærk NF.. = 72, Shemhamphorash og Zodiakken Femtedele &.c.

Dette er den anden Intelligensøvelse (CCXX I:24, 25)

5.                  Resultatet af denne Øvelse er Bevidstheden om Tilværelsens Fortsættelse, Nuit's Krops Allestedsnærvær.

Med andre Ord, Aspiranten er bevidst ene om det Uendelige Univers som et enkelt Væsen. (bemærk for dette vigtigheden af Paragraf 3. Ed.

Dette er den første Indikation om Resultatets Natur (CCXX 1:26)

6.                  Mediter over Nuit som den Fortsættende Ene opløst ind i Ingen og To som faser af hendes væsen.

(For Universet som er indeholdt i sig selv må være i stand til at blive udtrykt med formlen (n-n) = 0. For hvis ikke, lad det være udtrykt ved formlen n-m=p. Det vil sige, at det Uendelige bevæger sig på anden vis end indenfor sig selv, hvilket er absurd. - Ed.)

Dette er den anden Meditationsøvelse (CCXX I:27)

7.                  Mediter over kendsgerningerne om Samadhi på alle planer, frigørelsen af varme i kemien, fryd i naturhistorien, Ananda i religionen, når to ting går sammen for at fortabe sig selv i en tredie.

Dette er den tredie Meditationsøvelse (CCXX I:28, 29, 30)

8.                  Lad Aspiranten udvise den yderste ærefrygt overfor A.A.'s Autoritet og følge Dens instruktioner, og lad ham sværge en stor Ed af Hengivenhed til Nuit.

Dette er den anden Etikøvelse (CCXX I:32)

9.                  Lad Aspiranten tage sig i agt for den allermindste udøvelse af hans vilje imod et andet væsen. Således er det at ligge en bedre stilling end at sidde eller stå, da det modsætter mindre resistance til tyngden. Dog er hans første forpligtelse overfor den nærmeste og mest magtfulde kraft; f.eks. kan han tillade at rejse sig for at hilse en ven.

Dette er den tredie Etikøvelse (CCXX I:41)

10.               Lad Aspiranten udøve sin vilje uden den mindste overvejelse for noget andet væsen. Denne anvisning kan ikke blive forstået, end mindre fuldført, før den foregående øvelse er blevet fuldkommengjort.

Dette er den fjerde Etikøvelse (CCXX I:42, 43, 44)

11.               Lad Aspiranten fatte at disse to øvelser er identiske.

Dette er den tredie Intelligensøvelse (CCXX I:45)

12.               Lad Aspiranten leve det Skønne og Behagelige Liv. For den frihed har han vundet. Men lad enhver handling, især i kærlighed, være helt hengivent til hans sande elskerinde, Nuit.

Dette er den femte Etikøvelse (CCXX I:51, 52, 61, 63)

13.               Lad Aspiranten længes efter Nuit under Nattens stjerner, med en kærlighed anført af hans Magiske Vilje, som ikke blot går ud fra hjertet.

Dette er den første øvelse i Magiks Kunst (CCXX I:57)

14.               Resultatet af denne Øvelse i Aspirantens påfølgende liv, er at fylde ham med uanelige glæder: at give ham sikkerhed, hvad angår fænomenet kaldet døds natur; at give ham uudsigelig fred, hvile og ekstase.

Dette er den anden Indikation på Resultatets Natur (CCXX I:58)

15.               Lad Aspiranten fremstille en parfume af harpiksholdige træsorter og gummiarter, ifølge sin inspiration.

Dette er den anden øvelse i Magiks Kunst (CCXX I:59)

16.               Lad Aspiranten fremstille en Pantakel, på en firkantet grundplan eller af en anden passende form som han måtte vælge. Lad Cirklen være Skarlagenrød. Pentagrammet sort, og baggrunden kongeblå oversået med gyldne stjerner.

Indenfor cirklen, i dens center, skal males et segl som åbenbares Aspiranten af Nuit Selv.

Og denne Pantakel skal tjene som et Telematisk billede, eller som et Eidolon, eller som et Fokus for sindet.

Dette er den tredie øvelse i Magiks Kunst (CCXX I:60)

17.               Lad Aspiranten finde et ensomt sted, om muligt et sted i Ørkenen af Sand, eller hvis ikke, et ubesøgt sted, og uden objekter der kan forstyrre udsynet. Sådanne er hedelandskaber, moser, det åbne hav, brede floder og åbne marker. Også, og især, bjergetoppe.

Lad ham dér påkalde Gudinden som han har Visdom og Forstand til så at gøre. Men lad påkaldelsen være af det pure hjerte, det vil sige et hjerte helt hengivent til Hende, og lad ham huske at det er Hadit Selv i det mest hemmelige sted deraf som påkalder. Lad da denne slange Hadit bryde ud i flamme.

Dette er den fjerde øvelse i Magiks Kunst (CCXX I:61)

18.               Da skal Aspiranten komme at ligge lidt ved Hendes barm.

Dette er den tredie Indikation på Resultatets Natur (CCXX I:61)

19.               Lad Aspiranten stå på kanten af en afgrund i handling eller forestilling. Og lad ham forestille sig og lide angsten for at falde.

Dernæst, lad ham forestille sig, med denne hjælp, at Jorden falder, og han med den, eller han fra den; og i det han betænker rummets uendelighed, lad ham opildne frygten inden i ham til et punkt af ekstase, således at den mest frygtelige drøm om at falde, som han nogensinde har lidt af, er som ingenting i sammenligning hermed.

Dette er den fjerde Meditationsøvelse (V.V.V.V.V.'s Instruktion)

20.               Efter således at have forstået arten af denne Tredie Indikation, lad ham da i sin Magik Rite falde fra sig selv ind i Nuit, eller udvide sig ind i Hende, som hans forestillingskraft monne motivere ham.

Og i det øjeblik, idet han på det alvorligste begærer Nuit's Kys, lad ham give et gran støv, d.v.s. lad Hadit give sig selv fuldstændigt op til Hende.

Dette er den femte øvelse i Magiks Kunst (CCXX I:61)

21.               Da skal han tabe alt i den stund.

Dette er den fjerde Indikation på Resultatets Natur (CCXX I:61)

22.               Lad Aspiranten fremstille en henrykkelsens kærlighedssang til Gudinden, eller lad ham blive inspireret af Hende til dette.

Dette er den sjette øvelse i Magiks Kunst (CCXX 1:63)

23.             Lad Aspiranten være klædt i en enkelt dragt. En skarlagenrød "abbai" spundet med guld er mest passende. 
(Abbai er ikke ulig den japanske kimono. Den skal folde enkelt over brystet uden bælte eller fæste. - Ed.)

Dette er den syvende øvelse i Magiks Kunst (CCXX I:61)

24.               Lad Aspiranten bære et rigt hovedklæde. En krone af guld besat med safirer eller diamanter med en kongeblå puld til at holde den oppe, eller pandebånd er mest passende.

Dette er den ottende øvelse i Magiks Kunst (CCXX I:61)

25.               Lad Aspiranten bære mange juveler sådanne som han måtte eje.

Dette er den niende øvelse i Magiks Kunst (CCXX I:63)

26.               Lad Aspiranten tilberede en Eliksir eller et drikkeoffer som han måtte have viden til at gøre.

Dette er den tiende øvelse i Magiks Kunst (CCXX I:63)

27.               Lad Aspiranten påkalde, idet han ligger udstrakt på ryggen, med sin Robe bredt ud som var den et tæppe.

Dette er den elvte øvelse i Magiks Kunst (V.V.V.V.V.'s Instruktion)

28.               Opsummering. Indledende forudsætninger.

Disse er de nødvendige besiddelser.

1. Kronen eller hoved-klædet.
2. Juvelerne.
3. Pantaklen.
4. Roben.
5. Sangen eller hymnen.
6. Påkaldelsens Sted.
7. Parfumen.
8. Eliksiren.

29.               Opsummering fortsat. Indledende forudsætninger.
Disse er de nødvendige opfattelser.

1. Nuit's og Hadits Naturer, og deres relation.
2. Mysteriet om den Individuelle Vilje.

30.               Opsummering fortsat. Indledende forudsætninger.

Disse er meditationerne som det er nødvendigt at fuldføre.

1. Opdagelsen af Hadit i Aspiranten og identifikation med Ham.
2. Den Fortsættende Ene.
3. Værdien af Ligningen n+(-n).
4. Kremnofobi.

31.               Opsummering fortsat. Indledende forudsætninger.

Disse er de Etiske Øvelser der skal fuldføres.

1. Fastsættelse af Kether-synspunkt.
2. Ærbødighed overfor Ordenen.
3. Afskaffelse af menneskelig vilje.
4. Udøvelse af sand vilje.
5. Hengivelse til Nuit igennem et forskønnet liv.

32.               Opsummering fortsat. Den Faktiske Rite.

1. Tilbagetrækning til ørken med krone og andre insignier og andet værktøj.
2. Brænd parfume.
3. Syng hymnen.
4. Drik Eliksiren til ære for Nuit.
5. Liggende på ryggen, med øjnene fæstet på Stjernerne, øv fornemmelsen af at falde ind i intethed.
6. Virkeligt til stede ved Nuit's barm, lad da Hadit overgive Sig selv.

33.               Opsummering afsluttet. Resultaterne.

1. Udvidelse af bevidstheden til det Uendelige.
2. "Tab af alt", den højeste mystiske åbenbaring.
3. Sand Visdom og Fuldstændig Lykke.

[TOP]