Manual 3i | MO - et relativt "moderne" tibetansk system |
Manual 3ia | Mantra og mening i Mo |
Manual 3ib | MoMantraTerningMønster (MTM) |
Manual 3ic | De 6 gange 6 = 36 MO-billeder |
|
|
Manual 3iz | SLUTNOTEN om divinering |
Mantra og Mening i MO
"MO - Tibetan Divination System" udgivet af Mipham skabtes for nyligt, der henvises til Mipham, en hellig, lærd tibetansk munk, som skabte det 1800-tallet e.v. og den internationale udgave dateres 1990 e.v. altså kort efter konvergensperiodens indledning. Det vides, at terningespådomme blev anvendt overalt i verden, såvel som i Himalaya, længe, længe ...
Denne lærde tibetaner, Jamgon Mipham, sammensatte systemet på grundlag af "Kalachakra" (nyudgivet af Hans Hellighed: Daila Lama se: Gyatso, T.).
Manjushri's mantra, der ligger til grund for MO-systemet, udlægges traditionelt således, at OM jo danner rodstavelseslyden, at AH, RA, PA, TSA og NA repræsenterer de 5 familier af Buddhaer, mens DHI stavelsen repræsenterer alle Buddhaers Visdom. - Det anbefales at opøve dette mantra i arbejdet med MO - og der gives nogle flere fortolkningsnøgeforståelser (FNF) i de følgende tekster her i MO-rullerne
Mo bygges som betydningssystem (B.S.B.) altså over de hellige 7 talt som 0, 1- 6, efter en opdeling af den vidende Boddhisatva Manjushri's hellige 7-foldige mantra:
OM - AH - RA - PA - TSA - NA - DHIH a
For
den S.M.S. ivrige Læser, som ønsker at perfektionere sit kendskab til såvel særligt
sit oplyste sind (S.O.S.), som i almindelighed den rette handlen og det åndelige fællesskab,
samt i almindelighed
til Mo-systemet, henvises til bogen udfra Mipham inklusiv de 36 skønne kort og en
tibetansk terning (Kube eller 6-side) hvor de 6 stavelser (efter OM) fra
Manjushri's mantra står afsat, andre kan konvertere altså veksle til en
almindelig 6 side - prik- eller tal-terning - efter følgende mønstre:
0 | OM | Talterning | Prikterning |
---|---|---|---|
1 | AH | 1 | 1 |
2 | RA | 2 | 2 |
3 | PA | 3 | 4 |
4 | TSA | 4 | 3 |
5 | NA | 5 | 5 |
6 | DHI | 6 | 6 |
Måder og Måder (M.O.M.)
Spådomstagning - Divinering 1:
spørgsmålet formuleres
man reciterer Manjushri's mantra
derefter kastes terningen to gange
første gang (1-6) enaf de seks stavelser i Mantra (AH-RA-PA-TSA-NA-DHI)
anden gang (1-6) af de samme seks stavelser (AH-RA-PA-TSA-NA-DHI)
man opnår
således et tostavelsesord, bestående af to dele af Mantra
(for eksempel RA-DHI, eller DHI-RA)
i divineringsprocessen angiver det første terningekast den indre betydning og første del af en af de 36
mens andet kast angiver den ydre betydning og anden del af en af de 36
man har også første kast for sig selv
andet kast for en anden person.
En forenklet form med to terninger:
spørgsmålet formuleres, eller tegnet fremfindes
man reciterer Manjushri's mantra: OM -: AH - RA - PA - TSA - NA - DHIH
derefter kastes terningerne
første terning (1-6) af de seks stavelser i Mantra
anden gang (1-6) af de samme seks stavelser
man opnår
således et tostavelsesord, bestående af to dele af Mantra
(for eksempel DHI-AH, eller AH-AH)
man slår tegnet op og fortolker det
En mere komplet form:
spørgsmålet formuleres, eller tegnet fremfindes
man reciterer Manjushri's mantra
derefter reciterer man KNK- A.I.A. -mantra
derefter kastes terningen to gange hvis man spørger
tegnet visualiseres hvis man kommunikerer
første gang (1-6) af de seks sidste stavelser i Mantra
anden gang (1-6) af de samme seks stavelser
man opnår
således et tostavelsesord, bestående af to dele af Mantra
(for eksempel AH-DHI, eller DHI-DHI)
i divineringsprocessen angiver det første terningekast den indre betydning og første del af en af de 36
mens andet kast angiver den ydre betydning og anden del af en af de 36
man har også første kast for sig selv
andet kast for en anden person.
Andre Måder og Måder (M.O.M.) benytter 2 forskelligt farvede terninger eller en tal- og en prikterning defineret som henholdsvis første og anden del af dobblteordet, samt eventuelt også en 12-side (dodekahedron), hvis udfald afgører hvilket led i KausalNeksusKæden (KNK) altså også kaldet: Pratitya Samutpada, man bør interessere sig for.
Der dannes nu altså med disse og andre måder en af 36 figurer ved at gange disse 6 grundfigurer med sig selv og hinanden idet man følger mantra: 6 * 6 = 36. Nedenstående de 36 grundfigurer i deres 6 grupper med generelt navn og betydning:
0 | OM |
Det opnåede, healing |
---|---|---|
1 | AH-AH | 1 Den skyfri himmel |
2 | AH-RA | 2 Solens FlammeStråler |
3 | AH-PA | 3 Månens NektarStråler |
4 | AH-TSA | 4 Den Klare Stjerne |
5 | AH-NA | 5 GyldenGrunden |
6 | AH-DHI | 6 Vajra-Lynets Tone |
0 | OM | Sindets Ønsker og Begær: |
---|---|---|
1 | RA-AH | 7 Den Klare Lampe |
2 | RA-RA | 8 Smørfodre LueBrand |
3 | RA-PA | 9 Dødens Dæmon |
4 | RA-TSA | 10 Magtens Konge |
5 | RA-NA | 11 Det udtørrede Træ |
6 | RA-DHI | 12 Døren til LykkeVarsels Visdom |
0 | OM | Glæden ved Hjem og Ejendom: |
---|---|---|
1 | PA-AH | 13 NektarVasen |
2 | PA-RA | 14 KildeLøse Sø |
3 | PA-PA | 15 NektarHavet |
4 | PA-TSA | 16 PlageÅnden |
5 | PA-NA | 17 Den Gyldne Lotus |
6 | PA-DHI | 18 Den Nektaragtige Medicin |
0 | OM | Budskaber, Informationer: |
---|---|---|
1 | TSA-AH | 19 Lykkens Hvide Paraply |
2 | TSA-RA | 20 Det store FlammeVåben |
3 | TSA-PA | 21 Tømt for intelligens |
4 | TSA-TSA | 22 Berømmelsens Banner/Vimpel |
5 | TSA-NA | 23 Totalsummernes MaraDæmon |
6 | TSA-DHI | 24 De Gode Tidenders Hus |
0 | OM | Lokalområdet, Miljøet, Landet: |
---|---|---|
1 | NA-AH | 25 GyldenBjerg |
2 | NA-RA | 26 HimmelSønnens Dæmon |
3 | NA-PA | 27 JuvelBesat OverFlodsKar |
4 | NA-TSA | 28 Det Spredte SandBjerg |
5 | NA-NA | 29 GuldHuset |
6 | NA-DHI | 30 JuvelSkatteKammeret |
0 | OM | Det endnu ikke påbegyndte: |
---|---|---|
1 | DHI-AH | 31 Manjushri dukker op |
2 | DHI-RA | 32 Den endeløse lykkeknude |
3 | DHI-PA | 33 Den Gyldne HunFisk |
4 | DHI-TSA | 34 Den Hvide Konkylie |
5 | DHI-NA | 35 Det gyldne Hjul |
6 | DHI-DHI | 36 Det juveldækkede SejrsBanner |
FODNOTER
a Udtale cirka: OM - AH - RA - PA - CHA - NA - DI
[i]. Det nævnes sporadisk, at divinering, altså varselstagning kun udgør en mindre del af anvendelsesmulighederne for de serielle magiske systemer (S.M.S.). Divineringens idé indebærer, at tilfældigheder styrer højere kræfter, eller indgår som dele af disse og dermed kan manifestere disse kræfter i et givent system, for eksempel bestemt af systemets numeriske, geometriske struktur, der tænkes reproducerbart i de højere kræfters sfære.
Modsat denne type varselstagningen og dens tydning befinder sig så den kommunikative handlen, som kan omfatte såvel tegning som betegning og tydning som betydning.
Med den kommunikative handlen anvendes et givent magisk system på mindst to Måder & Måder (M.&.M.),
dels tydes, fortolkes og udlægges givne symbolske dannelser, som de fremtræder i Arbejdet, refleksivt ind i systemerne, der altså fungerer som listninger ved hvilke allehånde sensocerebralsansninger SCS. kan identificeres og ses som betydningsbærende enkeltled i større sammenhæng.
En anden M.O.M. virker modsat således:
at man i Arbejdet, frá et givent enkeltled i et system, selv aktivt, betyder ved at signalere det givne sæt sansninger eller kategorier i korrespondensen (K.I.K.) altså systemets semantiske strata (S.S.S.).
Disse to
fremgangsmåder: Kø eller stak, fra oven og ned, eller fra neden og
op, svarer i nogle henseender til teurgiens Nedmaning og Opmaning, på- & fremkaldelse, samt tungetale &
fortryllelse og lignende
Typisk vil symboler, handlinger og situationsdannet stratificering (SD.S.) udsprunget af trænet magisk tankearbejde (T.M.T.) kunne bearbejdes ved den første måde, mens symboler, handlinger og situationsdannede stratificeringer (SD.S.) kan kanaliseres ind i trænet magisk trancearbejde (T.M.T.) ved den anden måde.
Man kunne skrive om den op - ned og den tværgående linie i Korset i den forbindelse (se eventuelt mange andre ruller under S.M.S.).
Der findes endvidere også en måde ved hvilken et givent system anvendes således; at en for eksempel trancereden person, sættes til at kommunikere med systemet ved for eksempel kun dets numre, og samtidigt formodes ikke at kende de til numrene knyttede betydninger, som kun Spørgeren kender.
-
Som sådan kontrolforanstaltning, eller kommunikationsmediekode
(KMK) (i mange
formuleringer, udfra den holdning at nok ingen test kan betegnes som sikker,
og de fleste kan forbedres) kan disse systemer anvendes med stor præcision og
relativ høj bevislighed;
en metodik vel især Aleister Crowley kendes for at have anvendt
primært med kabbalah som reference.
Endelig erfaredes det faktisk dengang ret tit i reelt P.S.P. arbejde; at fremmanede eller på anden vis materialiserede symbolske gestaltninger og entiteter anvendte et overlegent kendskab til et struktureret givent system (S.G.S.) betydninger til at klargøre identitet separeret fra Instrumentets jegpersons idémæssighed (I.P.I.) fuldstændig efter den tradition på feltet, som blandt andre altså især Crowley kendtes for.
Den Mo-divinerende eller kommunikerende, må altså afgøre sagens natur udfra en forståelse af KNK, og Signaljerende InformationsSystemer (S.IS. (også kaldet SignalInformationsSystemer (SIS) og Signal Informativ Systemer (S.I.S.)) må anlægge sin hermeneutiske dechifrering og kodificering herudfra, i kommunikationsprocesser med for eksempel elementaler, guder, (j)eti eller andre væsener under ValaRitens Virke (VR.V.) eller i GjalderRitens Gøren (GJ.G.).
[TOP]