Appendiks 4.2

Tzolkin & TalFrekvenser (T.&.T.)

Appendiks 4.2a 13 - 20 260
Appendiks 4.2b 13 svingninger over 20 frekvenser
Appendiks 4.2c

  Vævens VirkelighedsVerden (V.VV.)  

Appendiks 4.2a

13 - 20 - 260

Som numerisk grundmatriks anvendtes i de år gerne Maya-indianerne og deres "Harmoniske Modul" som tolket og fremstillet af José Argüelles især i hans mest seriøse værk "The Mayan Factor - Path beyond Technology" og udfra mere traditionelle Maya-videnskabelige kilder, så som Sylvanus Griswold Morley og hans moderne efterfølgere (for eksempel Michael D. Coe og flere enere forskere på et område i rivende udvikling i årene for S.M.S.-manifesteringen).

'Det Harmoniske Modul', eller 'Tzolkin', bør forstås: 

 (ibid p. 200), altså perioden på 5125 år fra 3113 før e.v. til 2012 e.v., hvor S.M.S.-manifsteringstiden endeligt udløb (efter år 108 t.t. jævnfør slutnoten om Thelemitter)

Så selv om begge disse formuleringer virkede rigtige og væsentlige dengang i S.M.S.-manifesteringstiden, regnedes de altså ikke for enerådende 

 

Den opdeling af "Modulet Tzolkin" som skal blive væsentlig i det følgende kaldes: "AHAU-cyklen", "de tyve AHAU-cykler". Man opnår disse ved at tælle tretten nedad fra øverste venstre hjørne, tyve gange i alt indtil man ender i nederste højre hjørne.

Denne opdeling omtaler Argüelles i "The Mayan Factor" blandt andet (ibid p. 124) som:  

"... disse tyve cykler, hver tretten katun lange." b

Argüelles kalder (ibid p. 124) denne tælling:

"... en anden harmonisk galaktisk synkroniserings bølge-mønster overlejring, hver 256 år lange.".

eller hele Modulets cykelantal - 5 år, som Argüelles indregner med et år af gangen i sit forsøg på at synkronisere de to årtællinger helt. [i]

"Dette galaxiske indtryk er det som indleder hele den Store Cykel/Galaxiske SynkroniseringsStråles mønster med det Galaxiske momentum - bevægelsen henmod den rungende forandringsbringende ende på hele cyklen..."

"... de tyve AHAU cykler kan forestilles som den planetariske DNA's spiral der snor sig tyve gange i en retning som løber parallel med og udvekslende med ... deres egen diskret galaxoformede egenskab..." c

Det vil fremgå; at det dengang måske virkede mere formålstjenstligt at droppe dette forsøg på at ligestille disse to kalendariske tællinger, trods alt havde kalendertælling ikke hovedinteressen, og i stedet respekterede man, at de 20 AHAU-cyklers løb slutter 5 år før den store bølge, som bærer de morfogenetiske informationer eller livsudfoldelsespotentialer lidt ligesom ægypterne havde deres fem "rabalderdage" for at tilpasse den perfekte cirkels 360 grader med det faktiske solårds godt 365 dage.

Argüelles fremstiller AHAU-cyklerne som den højere galaxiske bære-bølge (ibid p. 124).

- Der findes altså de to hoved cyklus-tællinger i det Harmoniske Modul:

Den sidste kaldes en AHAU-cykel, og AHAU kaldes da også det tyvende og øverste af 'symbolerne' eller 'tegnene' og betyder:

(Argüelles ibid p. 101).  

Men med MayaFolket har de 20 antaget en anden form, for dér udvikles et selvstændigt piktografisk symbol for, hvad Argüelles og traditionen bestemmer som retningsgivere eller formdannende felter (FD.F. S.M.S. term efter Rubert Sheldrake). Argüelles redegør i "The Mayan Factor" for forskellen mellem de 13 og de 20 (ibid p. 96) :

"Hvis de tretten numre er pulseringsstråler er de tyve Tegn de mulige frekvensområder, som tillader de grundliggende harmoniske strukturer at blive virkelige.". b

De tyve tegn deles i for eksempel 4 grupper på hver 5, her med en resumarisk fremstilling på grundlag af Argüelles (p. 98ff) og Griswold Morley der redegør for tegnene som dage i den hellige 20 dags måned (1. udgaven ibid p. 265ff):

SMS Tegn Tal Betydninger Orientering
1

 Imix

1

Livets Kilde. 
Drage. Ernæring. 
Fødsel.
ModerEnergi

 

2

 Ik

2

Ånd. Åndedrag. 
Vind.
Kosmisk Energi.
Inspiration

3

 Akbal

3

Hus. 
Omfavnende mørke.
Nat. Krop. 
MysterieSted. Hjerte

4

 Kan

4

Sæd. Ide.
Voksens ordenskraft.
Skabende princip.
Sex

5

 Chicchan

5

Slange. Nervesystem.
 REPTILHJERNE.
Autonome funktioner

SMS Tegn Tal Betydninger  Orientering
1 Cimi 6

 Død. Åbenbaring.
 Kroppens dødelighed

2  Manik 7

Hånd. Gribe.
Færdiggøre.
Fysisk Velbefindende

3  Lamat 8

Stjerne. Harmoni.
Oktaven. Højere liv. 
Kærlighed.
 StjerneSæd

4  Muluc 9

 RegnDråbe.
Kosmisk Sæd.
Vågent Sind.
Kommunikation

5  Oc 10

Hund
PATTEDYRSHJERNE.
FølelsesLiv 
Loyalitet  Styrke

SMS Tegn Tal Betydning Orientering
1 Chuen 11

Abe. Kunstner. 
Snyder. Intelligent
samarbejde opad

2 Eb 12

Mennesket som kar 
for de Højere Sinds
gennemstrømning

3 Ben 13

HimmelVandrer.
Himmel og Jords 
Søjler. Forening. 
Voksen

4 Ix 14

Troldm/k. Jaguar.
KatteKraft. 
Magiske kræfter.
Jegets top

5 Men 15

Ørn. Højere 
forenet sind.
PLANETHJERNE
og -bevidsthed

SMS Tegn Tal Betydning Orientering
1 Cib 16

KosmosKraft. Kontakt,
 Kommunikation i 
Galaxe Bevidsthed

2 Caban 17

Jord. JordKraft.
Synkronicitet. 
Bevidst synkronisering

3 Etznab 18

SpejlHal. Rituel 0-tid.
Rituelt udstyr.
Visdom. Renselse

4 Cauac 19

Storm. Torden. Skyer.
Sidste forandring
inden fuld fryd

5 Ahau 20

SolSind. SolHerre.
SOLHJERNE.
Fokus på Galaxe
og Cyklus

På Griswold Morleys tidlige tidspunkt af MayaGådens Meningsdechifrering (MG.M.) følte forskningen sig sikker på; at de tyve blev talt over hænder og fødder, for eksempel i de 5 grupper ovenstående, andre anskuelser tæller som med det keltiske TræAlfabet for eksempel 4 * 5 tællinger på en hånd. Skematisk i grupperne - her udgør det en bemærkelsesværdig pointe - at såvel nordamerikanske præieindianere som mayaerne og deres efterkommere sagdes naturligt at tælle fra lillefinger til tommelfinger, mens såvel Graves som Bleakley anførte den nordvest-europæisk set 'naturlige' tællemåde som fra fra tommel til lillefinger:

Maya 20-tælle Måder (M.TT.M.):

Tælle
Række

1. Række
 Finger/Tå

2. Række
Finger/Tå

3. Række
Finger/Tå

4.Række
Finger/Tå

5. Række
Finger/Tå.

1 - 5

Imix

Ik

Akbal

Kan

Chicchan

6 - 10

Cimi

Manik

Lamat

Muluc

Oc

11 - 15

Chuen

Eb

Ben

Ix

Men

16 - 20

Cib

Caban

Etznab

Cauac

Ahau

Argüelles giver endvidere (ibid p. 101ff) en direktional nøgle til de "5 familien":

20-Direktional:

ØST

Imix

Ix

Akbal

Kan

SMS Tegn Tal

Skaber Lys

1

 Imix

1

 

Lys
Formes

2

Ix

2

Form
Renses
3

Akbal

3

Form
Indpasses
4

Kan  

4

Form GenSkabes 

 

NORD

Chicchan

Cimi

Manik

Lamat

SMS Tegn Tal Renser Lys  
5

Chicchan

5

Form tager
Væsen  
1 Cimi 6
Væsen
kan dø  
2  Manik 7
Kunnen
gør alt  
3  Lamat 8
 Oktav Højliv 
Kærlighed
 StjerneSæd 

 

VEST

Muluc

Oc

Chuen

Eb

SMS Tegn Tal Former Lys  
4  Muluc 9
Kosmisk
Sæd  
5  Oc 10
Trofast
vogter
sædekorn  
1 Chuen 11
Kunst
gi'r kraft  
2 Eb 12
 Menneskets 
 Spirituelle
SindsStrøm

 

SYD

Ben

Ix

Men

Cib

SMS Tegn Tal Udvider Lys
3 Ben 13
HimmelFolk
på Jord
4 Ix 14
TroldeVid
på Jord
5 Men 15
PlanetSind
KlodeHoved  
1 Cib 16
 KosmosKraft 
Jord  

CENTER

Caban

Etznab

Cauac

Ahau

 

SMS Tegn Tal Fornyer Lys
2 Caban 17
Klodekrafts 
feltet
3 Etznab 18
Rituel til
Tidsløshed
4 Cauac 19
Omformer
omformning  
5 Ahau 20
LysSindet 
Opstår  

 

ØST

Imix

Ix

Akbal

Kan

NORD

Chicchan

Cimi

Manik

Lamat

VEST

Muluc

Oc

Chuen

Eb

SYD

Ben

Ix

Men

Cib

CENTER

Caban

Etznab

Cauac

Ahau

 

I kombinationen af de 13 StrålePulse (altså de 7 lavere og højere) med de 20 frekvensområder opstår der 260 pulfrekvenser, de der udgør skematikken for den såkaldte korte tidstælling i Mayaernes kronologi, i hvilken hver dag efter troværdig overlevering siges at bestemmes så præcist, at den ikke vil optræde i en lignende kosmisk konstellation før godt 256 1/4 år senere (i den store tidstælling går der, ifølge Griwold Morley 1. ed. p. 289 (for eksempel) 374.440 år, før en given dags konstellation cyklisk gentager sig i himlene, som man måler efter.). Men i den korte tælling, kaldet Tzolkin kombineres de 13 og de 20, José Argüelles skriver (ibid p. 88):

"... de tretten "numre" repræsenterer grundliggende mønstre af strålende energi, som vi kunne kalde radio-pulse. De tyve symboler repræsenterer den cyklus af frekvensområdemuligheder for transformering eller udvikling som hver af disse radio-pulse kan gennemløbe. Kombinationen af enhver af de tretten numre eller tyve retningsmæssige positioner skaber et symbol eller strålemæssigt pulseringsmønster, som indeholder en bestemt slags information. De 260 symbolske pulse vævet på Mayas Væv skaber hele det resonansområde som vi oplever som virkeligheden.". a

Netop ved at kombinere de 13 numre med de 20 i 13 kolonner hen ad og 20 rækker nedad, men med de 13 udskrevet nedad, opstår Tzolkin, her med arabertal i stedet for de beskrevne Maya noteringer:

Appendiks 4.2b

13 svingninger over 20 frekvenser

Det Harmoniske Modul. Tzolkin:

1

8

2

9

3

10

4

11

5

12

6

13

7

2

9

3

10

4

11

5

12

6

13

7

1

8

3

10

4

11

5

12

6

13

7

1

8

2

9

4

11

5

12

6

13

7

1

8

2

9

3

10

5

12

6

13

7

1

8

2

9

3

10

4

11

6

13

7

1

8

2

9

3

10

4

11

5

12

7

1

8

2

9

3

10

4

11

5

12

6

13

8

2

9

3

10

4

11

5

12

6

13

7

1

9

3

10

4

11

5

12

6

13

7

1

8

2

10

4

11

5

12

6

13

7

1

8

2

9

3

11

5

12

6

13

7

1

8

2

9

3

10

4

12

6

13

7

1

8

2

9

3

10

4

11

5

13

7

1

8

2

9

3

10

4

11

5

12

6

1

8

2

9

3

10

4

11

5

12

6

13

7

2

9

3

10

4

11

5

12

6

13

7

1

8

3

10

4

11

5

12

6

13

7

1

8

2

9

4

11

5

12

6

13

7

1

8

2

9

3

10

5

12

6

13

7

1

8

2

9

3

10

4

11

6

13

7

1

8

2

9

3

10

4

11

5

12

7

1

8

2

9

3

10

4

11

5

12

6

13

Mayafigur efter Brennan

Svingningsrækken for eksempel

øverste række vandret:1-8-2-9-3-10-4-11-5-12-6-13-7

1

2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
nederste række vandret:7-1-8-2-9-3-10-4-11-5-12-6-13
7 8 9 10 11 12 13
1 2 3 4 5 6

Lodrette kolonners sum

119-155-126-149-133-143-140-137-147-131-154-125-161 =1820  

20*91=1820

S.M.S.erne bemærkede dengang endvidere bare om den først her tegnede harmoniske frekvensrække i de nedadgående talkolonners sum (119-155-126-149-133-143-140-137-147-131-154-125-161):

Og endvidere bemærkede de S.M.S.-aktiverede dengang at de arabernummererede tals sum: 17+18+19+20+21+22+23 = 140 eller summen af den midterste søjle (7. søjlen).

Dertil bemærkedes også de mange mulige svingningsrækker, for eksempel:

Og de bemærkede også svingningsrækken som summeringsfrekvensen:

Endelig bemærkedes det, at de 1 - 13 numre eller tal falder én og kun én gang i hver af de 20 symboler, altså én gang og kun én gang i hver af de vandrette rækker.

Mayafigur efter Brennan

Appendiks 4.2c

Vævens VirkelighedsVerden (V.VV.)

Som bemærket ovenstående tegner Tzolkin en model for den korte MAYA kalender, der kun præciserer dagen med nogle få tegn.

Tzolkin kalenderen vender tilbage til sit udgangspunkt, der betegnes 0.0.0.0.0. eller cyklisk set 13.0.0.0.0. år 2012 e.v. på den 21. december, det tidlige udgangspunkt, 5125 år tidligere, altså år 13.0.0.0.0. / 0.0.0.0.0. lå 3113 før e.v. 

Der findes 13. Baktun'er eller cyklusforløb, og det trettende og sidste startede i 1618 e.v.. Argüelles gav en BaktunStjerne (ibid p. 47) og Bleakley (ibid p. 92) og andre fulgte en opdeling af de 13 MånedMåneder i en cirkel .

I øvrigt kaldte Argüelles mønsteret optegnet i kvadratet nedenfor for "Bux Xok" ("x" udtales som "Sh", ordet her altså: "Bush Shok") for "Loom of Maya" eller Mayas Væv, nok både med en lidt lærd henvisning til indiske Maya eller LivModeren og Illusionens Verden men jo primært og nært til Andes-indianerne selv herunder maya-folkets vævninger, som gendanner dette mønster igen og igen, men generelt henviste han også gerne videnskabeligt til DNA-dobbeltspiralen (Double Helix).

Tzolkin med BUK XOK-permutation:

1

8

2

9

3

10

4

11

5

12

6

13

7

2

9

3

10

4

11

5

12

6

13

7

1

8

3

10

4

11

5

12

6

13

7

1

8

2

9

4

11

5

12

6

13

7

1

8

2

9

3

10

5

12

6

13

7

1

8

2

9

3

10

4

11

6

13

7

1

8

2

9

3

10

4

11

5

12

7

1

8

2

9

3

10

4

11

5

12

6

13

8

2

9

3

10

4

11

5

12

6

13

7

1

9

3

10

4

11

5

12

6

13

7

1

8

2

10

4

11

5

12

6

13

7

1

8

2

9

3

11

5

12

6

13

7

1

8

2

9

3

10

4

12

6

13

7

1

8

2

9

3

10

4

11

5

13

7

1

8

2

9

3

10

4

11

5

12

6

1

8

2

9

3

10

4

11

5

12

6

13

7

2

9

3

10

4

11

5

12

6

13

7

1

8

3

10

4

11

5

12

6

13

7

1

8

2

9

4

11

5

12

6

13

7

1

8

2

9

3

10

5

12

6

13

7

1

8

2

9

3

10

4

11

6

13

7

1

8

2

9

3

10

4

11

5

12

7

1

8

2

9

3

10

4

11

5

12

6

13

Igen bemærkede de Tzolkin-intereserede at: 4-symmetrien på 4 * 13 sæt af 28 (4*7). For eksempel yderst: 1+7+7+13=28. 28 kendes blandt andet som det tredie perfekte nummer, det vil skrive, at alle dets divisorer tilsammen opsummerer tallet selv, altså at alle tal som kan deles op i tallet lagt sammen giver tallet selv, som med 1 + 2 + 13.

Man bemærkede også: numrene 12 og 2 i 4. vandrette række og deres eksakt symmetrisk afspejlede numre i 17. vandrette række. - Disse oldforskere bemærkede også, at der findes 7 vandrette rækker for oven, og at de gentages komplet i de 7 rækker fra nummer 14 til 20, dog kun omkring 4. og 17. række, findes der en hel symmetri. - Og disse antikvarer bemærkede endvidere med fryd at den 7. lodrette række danner hamonikmodulets midterakse, som ikke berøres af Væven.

Argüelles gjorde en del ud af den omtalte 28 kvadrering, og af forskellen på og summerne af tallene i selve væven. Uden hensyn til de to "buler" i midterpartiet, fra vandret linie 8 til 13, findes der en harmonisk svingningsrække i summeringen af tallene, fra oven og ned:  

8-10-12-14-16    5-7-9-11-13-15-17-19-21-23     12-14-16-18-20 Summeret = 60 150 80. Summeret 290

Bulenumrene starter fra vandrette linie 8, det vil skrive så snart det oprindelige 7 tal når sin højere takt, enten som 8 (0), eller 7, og ender ved 13 linien, altså når 1 igen svinger med 13. Parret tværs over midteraksen summer de: 22-11-13-15-17-6, eller i alt 84. Sammenlagt nedad, én slyngning på hver side, giver de: venstre: 10-4-11-12-7-2 = 46; højre: 12-7-2-3-10-4 = 38; i alt altså 84 eller (12 * 7).

Tzolkin's 13 strålingsfelter:

1

8

2

9

3

10

4

11

5

12

6

13

7

2

9

3

10

4

11

5

12

6

13

7

1

8

3

10

4

11

5

12

6

13

7

1

8

2

9

4

11

5

12

6

13

7

1

8

2

9

3

10

5

12

6

13

7

1

8

2

9

3

10

4

11

6

13

7

1

8

2

9

3

10

4

11

5

12

7

1

8

2

9

3

10

4

11

5

12

6

13

8

2

9

3

10

4

11

5

12

6

13

7

1

9

3

10

4

11

5

12

6

13

7

1

8

2

10

4

11

5

12

6

13

7

1

8

2

9

3

11

5

12

6

13

7

1

8

2

9

3

10

4

12

6

13

7

1

8

2

9

3

10

4

11

5

13

7

1

8

2

9

3

10

4

11

5

12

6

1

8

2

9

3

10

4

11

5

12

6

13

7

2

9

3

10

4

11

5

12

6

13

7

1

8

3

10

4

11

5

12

6

13

7

1

8

2

9

4

11

5

12

6

13

7

1

8

2

9

3

10

5

12

6

13

7

1

8

2

9

3

10

4

11

6

13

7

1

8

2

9

3

10

4

11

5

12

7

1

8

2

9

3

10

4

11

5

12

6

13

De tretten felter: Argüelles p. 162ff.(Angående de fire grundenergier, se også så mange andre steder her og der og alle vegne i disse ruller):

Det stod jo længe ja bestod vel over årene ikke blot som et postulat men som i nok så høj grad sandsynliggjort fra flere uafhængige kilder (også blandt andet altså her Argüelles) og især generelt for Organiseringen Alternative Antikvarer (A.A.) det vil skrive Curatores Rerum Antiquarum Alii (C.R.A.A.) (se eventuelt Indledningen til S.M.S. igen); at de væsentligste af oldtidens symbolsystemer alle udspringer fra dybereliggende kollektive matricer og alle i fremtiden vil vise sig som en del af et samlet sæt globale nøgler.

Det kan derfor ikke undre, at opdelingen af Tzolkin har ført til forsøg på at indplacere forskellige traditionelle ikke indianske symbolsystemer i denne overordnede matrix.

For Argüelles blev det især kombinationen af de 2 * 32 midterfelter og "I-Ching" der skabte relevans (Genetisk Energi) se eventuelt mere herom i I-Ching-rullerne. Og det kan virke underligt, at en meso-amerikansk indfødt som Argüelles, netop fandt de 64 hexagrammer så vigtige, og det bør nok begribes, hvordan mennesker med interesse for disse ting faktisk verden over i de år delte disse tanker om en kommende enhedskultur udsprunget af folkenes forenede fornetid (F.F.F.).

Endvidere bør man ikke se bort fra det faktum, at netop tzolkin-modulet -: De tyve dagtegn og de tretten guder - indgik og stadig indgår i en lang række traditionelle magiske operationer inderfor et bredt udvalg af meso-amerikanske stammer og folk, hvis udøvere jo netop under konvergenstiden indarbejdede, alt hvad de nu kunne bruge i deres symboldannelser og deres fortolkningspraktikker.

Mayafigur efter Brennan

Den Mystiske Midtersøjle udlagdes derfor - blandt andet hos den tids mennesker for hvem Argüelles blev et lysende samlingspunkt og en stor inspiration - også som en oversigt over de 20 grundliggende aminosyres basetripletter i DNA molekylet, også mere herom senere. Denne søjle præciserer dog også de tre grundtal 13, 7, 20, for så vidt at tallene fra 4 - 13 og 1 - 10 indgår, og danner 20 felter, samtidigt med at summen af de 20 tal giver 140, eller 7 * 20, eller ((13 + 7)*7).

Endvidere findes der de 7 dobbelt forekommende tal i denne søjle: 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 sammenlagt 49 (7 * 7) 

Denne samme talrække: 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10; indeholder endvidere over- og underfrekvens for de fire højere pulseringer:

Det syntes endelig dengang ganske betegnende om de 13 grundpulse; at deres første og sidste nummer mødes nøjagtigt i midten af hele Tzolkin og af den Mystiske Midtersøjle: 1/13 (enheds- og universbevægelsesstrålerne). - En udskrivning af de 13 månemåneder og de 7 planeter udfra denne søjle kan forsøges.

Maya-indiansk røgelsskar

Hvad angår de 4 * 36 felter i hvert hjørne af Tzolkin (4(6*6)) som Argüelles kalder stråleenergi (: Radiant Energy) kan det umiddelbart virke tillokkende at tilskrive de siden Mesopotamisk oldtidskultur, og ægyptisk, velkendte dekanatcirklers 36 generelle astrologiske og mere specifikke positioner i tarot henholdsvis (altså 2 * 36 (atrologi og tarot)), med samt de fra Crowleys redaktion af "Goetia", også kaldt den lille salomoniske nøgle og Shemhamphorash'ens velkendte 2 * 36 dag- og natnavne. Dette vil da også blive forsøgt i en påfølgende rulle, men det danner en erfaring for mange Aktive Oldforskere (A.O.), det vil skrive Dilligentissimi Antiquitatis Inquisitores (D.A.I.), samt Alternative Antikvarer (A.A.), det vil skrive Curatores Rerum Antiquarum Alii (C.R.A.A.), som Societas Montis Solis (S.M.S.) ikke vil sidde overhørig: at de fra oldtiden transglobalt og kollektivt ubevidst udviklede og overleverede delsystemer ikke blot passer på slump, men helt præcist.

Generelt kunne man nok allerede dengang frygte, at indtil datasystemerne fik mulighed for at behandle store mængder elementer og delelementer i korrepondenskontinuummet, kunne det måske nok virke lidt futilt at genopvække for eksempel de traditionelle dekanatcirkler fra oldtidens årstælleværk via europæisk middelalders magiske tradition, blot for at indføje dem i en  meso-amerikansk tradition med et - viste det sig - langt mere kompliceret og nøjagtigt tidsmæssigt tælleværk, på den anden side kunne man - opstemt og fortrøstningsfuldt tænke dengang i den gylden-gode S.M.S.-manifesteringssamtid, at på den måde blev disse gamle tælleværk påny en del af traditionen, og hang de ikke fast for alle i Tzolskin, ja så blev de da husket og viderbragt. - så derfor eksisterede dette appendiks endnu nu mange år efter.

[TOP]


Fodnoter til Appendiks 4.2

     b  " ... these twenty cycles, each thirteen katuns in lenght,"

&

"... a second harmonic galactic synchronization wave-pattern overlay, each 256 years in lenght.".

     c "This galactic imprinting is what infuses the total pattern of the Great Cycle/Galactic Synchronization Beam with the galactic momentum - the drive toward the resonantly transformative conclusion of the total cycle ..." & "... the twenty AHAU cycles may be imagined as the spiral of planetary DNA turning twenty times in a direction running parallel to and interacting with ... their own discrete galacto-morphic quality ...".

 

     b (P. 96) "If the thirteen numbers are pulsation-rays, the twenty Signs are the frequency range possibilities that allow for the primary harmonic structures to come into existence."

     a (P. 88) "... the thirteen "numbers" represent primary patterns of radiant energy, which we could call radio-pulses. The twenty symbols represent the cycle of frequency-range possibilities for transformation or evolution that each of these radio-pulses may undergo. The combination of any one of the thirteen numbers and twenty directional positions creates a symbol or radiant pulsation pattern that contains a particular kind of information. The 260 symbolic pulses woven by the Loom of Maya create the entire resonant field which we experience as reality.".