Appendiks 1. 4

Ceremoniel Magiske Centrering (C.M.C.)

Appendiks 1.4A2

 Større PentagramRitual

Det store pentagramritual i traditionen efter Golden Dawn og Crowley 

Appendiks 1.4B1

S.M.S. versionen af den store PentagramRite

Det store pentagramritual i traditionen efter Golden Dawn og Crowley 

Denne Rite opførtes noget nær 'altid' først efter "Det Lille Pentagram Ritual". Princippet: At man i dette ritual i denne rite påkalder og så senere bandlyser de enkelte elementer, altså de 5 Tattvas som skrevet om her i S.M.S.-rullerne. Med henvisning til betydningslagene i det foregående afsnits øvelser drejer det sig altså hér om at fremmane disse elementer, i den cirkel som "Det Mindre Pentagramritual" har renset og så at arbejde med disse elementers ting og siden da venligt men bestemt at bandlyse dem.

Dette appendiks danner en kort elementær indføring med mange henvisninger til yderligt selvstudium. S.M.S. - som resumeret af generalsekretæren - ønskede derfor ikke hverken at publicere traditionens ritualer komplet eller at redegøre for alle de mere subtile grunde for dette eller hint valg af RiteVersion. Husk at alle versioner konstituerer en sand version.

Lad det nu blot stå skrevet her; at i The Golden Dawn og hos Aleister Crowley arbejdede man med i alt 12 pentagrammer ved hvilke disse fremmaninger og vækmaninger forekom. - Da der nu kun findes fem hjørner, med hver to muligheder, kan man altså kun tegne 10 forskellige pentagrammer, så derfor fandtes i den nævnte tradition flere pentagrammer, hvis tegnemåde betød det samme; -: for eksempel bandlyste man vand med det samme pentagram ved hvilket man påkaldte luft.

For S.M.S. syntes dette dengang en noget arbitrær, altså skønsmæsig, vilkårlig og ambiguistisk altså uklar, uentydig signalering, et første krav til et visuelt tegnsprog må jo kunne fasthole, at dets tegn kan opfattes nogenlunde præcist og en-entydigt. Endvidere herskede der to opfattelser omkring den sag: På den ene side kunne mentes, at disse traditioner bevidst havde holdt de egentlig funktionelle tegn og gerninger tilbage, dels for at vogte helligdommen for profanering og måske dels for at den kyndigt interesserede selv kunne rekonstruere dem, på den anden side kunne menes; at de pågældende traditioner og deres efterkommere egentlig ikke havde tænkt nærmere over det, og heller ikke hverken evnede, orkede eller interesserede sig for at bringe funktionel logik i denne rite.

Dette førte så til et af S.M.S.-manifsteringstidens pænt store mirakler, nemlig fastlæggelsen af et sæt verderhæftige tegn for opvækkelse og bandlysning og med dem et sæt traditionelt formede men præcist inoverede magiske ord for hvert af disse fire elementer og deres gerninger, samt endvidere et komplementerende ord til det ord, der med Lovens Bog manifesterede tidsåndens vækkelse: ABRAHADABRA. - Alt dette blev udførligt undersøgt, udformet og samlet dengang for siden så at blive overleveret til eftertiderne her i disse ruller; ikke kun som overleverede indsigter men også som aktivt virkningfuldt arbejde (A.V.A.) fra en tid hvor magien virkede så godt, at den fik skabt så meget, inden den nu også kom hertil.

Opsummerende kan det altså skrives; at de to pentagramritualer beskæftiger sig med at påkalde de gode kræfter, og så at fremmane dette eller hint aspekt af de fire som rummer fem, gennemgået i forrige afsnit. - Sigtet synes jordisk, den menneskelige KorpoSensoSerialitet, mikro- i makrokosmos (M.I.M.) også kaldt (MK.I.MK.).

[OP]