Appendiks 0.3

TræningsManualTabellerne (TMT)

Appendiks 1.3c

Magisk Spirituel Materialisme (M.S.M.)

10 Mesterværker for videregående  - Level 3: Mester

Mesterværk 1

Frimureriets 5 venskabspunkter-tat

Mesterværk 2

Pentagrammets 5 takker-tat

Mesterværk 3

SocialLibido-tat (... men ikke nu)

Mesterværk 4

SvadistanaChakra-tat (... men ikke her)  

Mesterværk 5

De 5 logiske Operatorer-tat

Mesterværk 6

Femfoldig Tilflugts Fremfærd (F.T.F.)  

Mesterværk 7a

De 5 Skandhas

Mesterværk 7b

De 5 Skandhas-tat

Mesterværk 8

De 5 slags kød og nektar

Mesterværk 9a

Braminske mantras

Mesterværk 9b

Braminske mantra-tat

Mesterværk 10a

De Platoniske PolyHedere

Mesterværk 10b De Platoniske PolyHedere-tat

Level 3 - Mester

Mesterværk 1

Frimureriets 5 venskabspunkter-tat

(For eksempel in Pick og Knight ibid p. 122)

Fod til Fod: (Fod2), Knæ til Knæ: (Knæ2), Hjerte til Hjerte: (Hjerte2), Hånd til Hånd: (Hånd2), Øre til Øre: (Øre2)

Hånd2

Hånd2 mod Knæ2

Hånd2 mod Hjerte2

Hånd2 mod Fod2

Hånd2 mod Øre2

Knæ2 mod Hånd2

Knæ2

Knæ2 mod Hjerte2

Knæ2 mod Fod2

Knæ2 mod Øre2

Hjerte2 mod Hånd2

Hjerte2 mod Knæ2 

Hjerte2

Hjerte2 mod Fod2  

Hjerte2 mod Øre2

Fod2 mod Hånd2  

Fod2 mod Knæ2

Fod2 mod Hjerte2  

Fod2

Fod2 mod Øre2

Øre2 mod Hånd2

Øre2 mod Knæ2

Øre2 mod Hjerte2

Øre2 mod Fod2

Øre2

 

Mesterværk 2

Pentagrammets 5 takker-tat

Venstre Op (VO); Højre Op (HO); Højre Ned (HN); Venstre Ned (VN); Top (T)
+ = Mulig; - = umulig

 

 (VO)  

(VO) til (HO) +

(VO) til (HN) +

(VO) til (VN) -

(VO) til (T) -

(HO) til (VO) +  

(HO)  

(HO) til (HN) -

(HO) til (VN) +

(HO) til (T) -  

(HN) til (VO) +

(HN) til (HO) -  

(HN)

(HN) til (VN) -

(HN) til (T) +

(VN) til (VO) -

(VN) til (HO) +

(VN) til (HN) -

(VN)

(VN) til (T) +

(T) til (VO) - 

(T) til (HO) -

(T) til (HN) +

(T) til (VN) +

(T)

 

Mesterværk 3

 

SocialLibido-tat

Uddraget af dette uddrag (magt, sex, stoffer, penge, kontrol - under forandring i de år)

Mesterværk 4

SvadistanaChakra-tat

Uddraget af dette uddrag

 

Mesterværk 5

De 5 logiske Operatorer-tat

Negation (: Ikke); Konjunktion (: Og); Disjunktion (: Eller); Implikation (: Hvis Så); Biimplikation (: Hvis og Kun Hvis)

negation

negation i konjunktion

negation i disjunktion

negation i implikation

negation i biimplikation

konjunktion i negation

konjunktion

konjunktion i disjunktion

konjunktion i implikation

konjunktion i biimplikation

disjunktion i negation

disjunktion i konjunktion

disjunktion

disjunktion i implikation

disjunktion i biimplikation

implikation i negation

implikation i konjunktion

implikation i disjunktion

implikation

implikation i biimplikation

biimplikation i negation

biimplikation i konjunktion

biimplikation i disjunktion

biimplikation i implikation

biimplikation

 

Mesterværk 6

Nået hertil, veltrænet, bliver pointen at en række spirituelle begreber via form, farve & forståelse (F.&.F.) synes materialiseret, og derfor omvendt igen kan bringes fra det materielle til det spirituelle.

Studer' nu filosofi: materialisme, optimisme og så videre Bliv klog på subjekt-objekt relationer.

Lær af Buddhaen og hans disciples femfoldige tilflugtmetode:

søg du, som de, tilflugt i Det Fuldt Oplyste Sind

(: Buddha)

søg du, som de, tilflugt i Den Rette Handlen

(: Dhamma)

søg du, som de, tilflugt i det åndelige fællesskab

(: Sangha)

Det 3-foldige tilflugtsmantra:

(Demo med S.M.S.-koret her)

  1. Til Buddhaen undflyr jeg

  2. Til Dhammaen undflyr jeg

  3. Til Sanghaen undflyr jeg

Tilflugten fra de tre karakteristika:

Forandring

Anikka

Sorg

Dukkha

Jegløshed

Anatta

Femfoldig Tilflugts Fremfærd (F.T.F.)

(Gyatso, G.K. p. 44ff)

S.M.S.

Tilflugtsformularen

Figur

1

Visualiser' objektet for tilflugt.
Det fuldt oplyste sind. Guru 

2

Udvikl' forsagelse for genfødslers
binding og egoillusioner 

3

   Udvikl' medfølelse
i alle levende væseners lidelse.
FrihedsKamp

4

Udvikl' tiltro til
Buddhaen, Dhammaen og Sanghaen

5

Chant (syng) det trefoldige
tilflugtsmantra

Mesterværk 7a

Opnå indsigt i Buddhismens 5 Skandhas, og deres karakteristika, de 5 Tilstandsformer, som skaber den menneskelige individualitet eller personlighed:

De 5 Skandhas

S.M.S.

Navn

Karakteristika

Tilstand

Figur

1

  rupa  

  kropslighed og form  

fødsel

2

 vedana  

sensorisk aktiv

alderdom

3

 samjña  

opfattelse

død

4

  samskara  

mentale dannelser

udholdenhed

5

 vijñana  

bevidsthed

forandring  

Mesterværk 7b

Buddhistisk tradition siger; at disse formdannende dele af det jeg, du skal leve videre med, kendetegnes ved at eksistere uden essens (E.U.E.) (anatman), som uvedvarende (anitya), tomme (shunya) og sorgredne (dukha).

Sat op som Tattvas, for eksempel i "777" (table ii col. LXXVI (ibid p. 16)) her dog med latinerede versioner af sanskritstaveformerne:

De 5 Skandhas-tat

samskara

samskara i vedana

samskara i samjña

samskara i rupa

samskara i vijñana

vedana i samskara

vedana

vedana i samjña

vedana i rupa

vedana i vijñana

samjña i samskara

samjña i vedana

samjña

samjña i rupa

samjña i vijñana

rupa i samskara

rupa i vedana

rupa i samjña

rupa  

rupa i vijñana  

vijñana i samskara

vijñana i vedana

vijñana i samjña

vijñana i rupa

vijñana

Mesterværk 8

Lad nu den Buddhist-ivrige S.M.S. læser lære de 5 sansers tilfredstillelsesritual i "Cult of Tara" (Beyer p. 158ff), og betænkt' de 5 buddhafamilier (se eventuelt andetsteds i disse ruller) og de fem slags kød og nektar:

De 5 slags kød og nektar

S.M.S.

KødArt

KropsNektar     

Figur

1

Ko

Urin

2

Elefant  

Ekskrement

3

Hest  

Sæd/Salivia

4

Hund

Kød

5

Menneske

Blod

Mesterværk 9a

Betænk nu: hvordan alt ligger i sindet og i din person, i sansningen og i dette system. Indse: at du går på vej frem til teurgisk taumaturgi, rituel magi, som kendetegnes ved at spirituelle entiteter (subjekter), materialiseres gennem sansbare handlinger og symboler (objekter), indse illusionen, og vend dig endnu engang tilbage til den hinduistiske tradition. - Lær nu de 5 store "braminske" mantras, krydsreferer' dem da siden i Tattvasformat.

Braminske mantras

(For eksempel i Kupfer p:26,13,142,126 og100)

S.M.S.

   MantraSanskritMetrum (MSM)  

   Oversættelse til dansk     

  Figur  

1

Ayamatma Brahman

Dette selv er Brahman

2

Aham Brammasmi

Jeg er Brahman

3

Sat, Cit, Ananda

Virkelighed, Visdom,
Vellyst

4

Prajnam Brahman

Brahman er den
højeste bevidsthed

5

Tat twam asi

Det(te) er du

 

Mesterværk 9b

Braminske mantra-tat

Ayamatma Brahman  

Ayamatma Brahman

Aham Brammasmi

Ayamatma Brahman

Sat, Cit, Ananda

Ayamatma Brahman

Prajnam Brahman

Ayamatma Brahman

Tat twam asi

Aham Brammasmi

Ayamatma Brahman

Aham Brammasmi

Aham Brammasmi

Sat, Cit, Ananda

Aham Brammasmi

Prajnam Brahman

Aham Brammasmi

Tat twam asi

Sat, Cit, Ananda

Ayamatma Brahman

Sat, Cit, Ananda

Aham Brammasmi

Sat, Cit, Ananda

Sat, Cit, Ananda

Prajnam Brahman

Sat, Cit, Ananda

Tat twam asi

Prajnam Brahman

Ayamatma Brahman

Prajnam Brahman

Aham Brammasmi

Prajnam Brahman

Sat, Cit, Ananda

Prajnam Brahman

Prajnam Brahman

Tat twam asi

Tat twam asi

Ayamatma Brahman

Tat twam asi

Aham Brammasmi

Tat twam asi

Sat, Cit, Ananda

Tat twam asi

Prajnam Brahman

Tat twam asi

Betænk nu: hvordan netop disse 5 Braminske mantras modsiger Buddhaens indsigter og lad modsætningerne forenes i dit hoved. Forstå heraf: forskellen på den teoretiske og praktiske forholden sig. [i]

Mesterværk 10a

Fem GrundFormer (F.GF.)

Nu vil du da endelig afslutte denne del af træningen med at kontemplere de såkaldte platoniske polyedre, eller PolyHedere, eller mangekanter, beskrevet hos Platon i "Timæus og Critias" kap. 22 og 23, og kendt siden stenalderen, også kendt som Frimureriets Juveler:

8-side
OKTAEDER

20-side
ICSOEDER

4-side
TETRAEDER

6-side
HEXAEDER

12-side
DODECAEDER

LUFT

VAND

ILD

JORD

ÅND

Betænk: at disse 5 figurer danner alt; betænk: hvorfor mon Pythagoræerne ville skjule dem for folket. Køb, eller byg selv disse figurer. Du står da rede til at træne dine sensocerebrale perceptioners systemer (S.P.S.) i 3 dimensioner; skabt af de to mulige trekanter som danner disse figurer tre, fire og fem i de tre dimensioner:

Disse figurer spillede man med under eventyrlege i denne teksts manifesteringssamtid, og de kendtes som, 8-side, 20-side, 4-side, 6-side og 12-side, blandt disse spillere.

Spekuler og tæl over disse figurer, der traditionelt beskrives ved deres element (nummer 1-5 som ovenstående), ved deres Flader, deres Kanter og deres Hjørner:

De Platoniske PolyHedere

S.M.S.

Navn

Flader

Kanter

Hjørner

I alt

1

OktaHeder

8

12

6

26

2

IsokaHeder

20

30

12

62

3

TetraHeder  

4

6

4

14

4

Terning  

6

12

8

26

5

DodecaHeder

12

30

20

62

5 mangekantmængder (MKM)

50

90

50

190

 

Mesterværk 10b

Afslut nu denne del af din træning med at indse disse figurer inde i hinanden, som du har lært det med Tattvas, opbyg deres rum, deres betydning, ikke blot som Platon i elementerne, men i alle de ovenstående korrespondenser: bliv ved: det lykkes, og du står da virkeligt grundigt velskolet (V.G.V.), elastisk i sind, snar i opfattelse, kan holde store indviklede problemstillinger køligt og klart (K.O.K.) struktureret, står i det hele taget i fuld færd med at udvikle dig til det du gerne vil: det nødvendige stade for også at kunne realisere den rituelle magi. Her nedenfor altså:

Platoniske PolyHeder-tat

OktaHeder

OktaHeder i Isokaheder

OktaHeder i Tetraheder

OktaHeder i Terning

OktaHeder i Dodecaheder

Isokaheder i OktaHeder

Isokaheder

Isokaheder i Tetraheder

Isokaheder i Terning

Isokaheder i Dodecaheder

Tetraheder i OktaHeder  

Tetraheder i Isokaheder

Tetraheder  

Tetraheder i Terning

Tetraheder i Dodecaheder

Terning i OktaHeder

Terning i Isokaheder

Terning i Tetraheder

Terning  

Terning i Dodecaheder

Dodecaheder i OktaHeder

Dodecaheder i Isokaheder

Dodecaheder i Tetraheder

Dodecaheder i Terning

Dodecaheder

Nået hertil bliver det på tide at tage et overblik over ritualerne som de kendes i den såkaldte moderne, vestlige tradition, og at indse hvordan de spirituelt materialiserede og omvendt materielt spiritualiserede objekter og subjekter vil reagere, når handlingen opstår. Når du lærer at fremkalde og nedmane disse objekter, subjekter, eller kategorier.

[OP]


[i] Resultatet af den dialektiske modstillelse af Hinduisme & Buddhisme bliver, at den S.M.S.-flittige endeligt indser; de to udsagn, Buddhismens: "ikke-Gud" eller "Non-Gud" og Hinduismens: "Gud", begge danner udsagn, som indeholder "Gud" og en forholden sig til denne størrelse.

Næste trin bliver da: at indse den oprindelige Brahman personificering af skaberkraften, som kendes i den tidlige mytedannelse. For eksempel Stutley'ernes Dictionary under Brahman (ibid p.49) (Originaltekst):

"Den første periode begynder med tidlig vedisk symbolsk repræsentation, i hvilken de ufuldstændigt forståede naturkræfter bliver personificeret, og hvis umådelige kræfter kun kan blive påvirket af en lige så kraftfuld magi.".

Forskningen anbrangte normalt denne tidligste vediske periode midt i, eller midt i begyndelsen af Bronzealderen (altså ca. 1500 før e.v.), udfra en mundtlig overlevering. Læseren vil kunne genfinde dette niveau i bronzealdertiden, og med pointen om "den non-individuelle artsanonymitet" måske få Stumper For Spekulation (S.F.S.) angående det næste ikke-personificerede niveau af Brahman, det mere almene stadig kendte: at Brahman repræsenterer det store, upersonlige kosmiske alt-eksisterende, -gennemtrængende & -formående princip, som igen senere bliver til en tredjedel af trimurti, den igen personificerede treenighed af Brahma, Vishnu & Shiva som henholdsvis balance, opretholdelse & ødelæggelse; hvor det upersonlige Brahman med tidens gang og mytens genindsættelse som sig selv nu kaldes Brahma, personen.

Forløb hvor individet selv, som led i sin naturbeherskelse (senere: samfundsbeherskelse), skifter ham mellem individuel og non-individuel, personlig og art-anonym fremtrædelse.

Nu klar til det tredje og sidste erkendelsestrin efter denne øvelse: Modsætninger ikke blot smelter sammen i vekslende pulse, de hører sammen og lader sig sammenføje som molekyler, men går tanken til deres kerne, findes der lige så eksplosiv kraft at hente i deres adskillelse, som i atomkernedeling. Dette udgør det tredje niveau, hvor det S.M.S. ivrigt trænede individ (I.T.I.) indser sit ansvar, bemærk at der, trods disse grundliggende forskelle i Hinduisme & Buddhisme ikke regnes med nogen synderlig opfattelsesforskel på ordet Dharma, som angiver den store lov, den retfærdige handlen. Også selv om Buddhaen i stil med tendensen ved overgangen fra bronzealder, til det der i Danmark kaldes keltisk jernalder (altså ca. år 500 før e.v.), gør meget mere moralsk belærende og individualpsykologisk ud af dette 'Kærlighedsbud', som findes i al sand religion.

----------------  

Stutley (ibid p. 49)

"The first period begins with early Vedic symbolic representation, in which the imperfectly understood forces of nature are personified, and whose immense powers can only be influenced by an equally powerful magic.".

[OP]